piątek, 16 października 2015

Farby do malowania palcami w 10 minut

Witam, dziś dla Was mam farby do malowania palcami w 10 minut. Łatwo i szybko się robi, więc do dzieła. Potrzebujemy:
  • 4 łyżki cukru,
  • 4 łyżki soli,
  • 3/4 szklanki mąki,
  • 4 szklanki wody,
  • barwniki spożywcze,
  • białe kartki, 
  • woreczki na zatrzask.
Krok 1:
Cukier, sól, mąkę i wodę dokładnie mieszamy, tak aby nie było żadnych grudek. Ja użyłam miksera :)

Krok 2:
Wlewamy naszą mikstrurę do garnka i stawiamy na gazie. Na małym ogniu, ciągle mieszając gotujemy. Możemy podkręcić ogień, ale tak, aby się nie przypaliło. Gotujemy do momentu aż stanie się gęste.

Krok 3:
Przelewamy do tylu pojemników ile chcemy mieć kolorów. My mieliśmy 3: niebieski, czerwony i żółty. Zabarwiamy barwnikami, porządnie mieszamy i farby mamy gotowe.



Krok 4:
Można malować, ciapać się, bo farby są bezpieczne dla małych rączek :)

Krok 5:
Na stole układamy białą kartkę, na niej kładziemy woreczek wypełniony farbą. Wszystko razem przyklejamy taśmą do stołu. Ja miałam w domu taśmę malarską, ale lepiej sprawdziłaby się taśma do paczek (lepiej by trzymała). Za mało dałam farby, ale i tak dało się rysować, mieszać kolory. Taka wersja dla czyścioszków ;)



Tatuś jak przyszedł z pracy to razem z dziećmi rysował. I zabawa była na 2 dni, bo nie odklejałam. Niestety nazajutrz Filip zrobił sobie tor jeździecki na naszych kartkach i woreczki się porozrywały. No, ale nic straconego, bo reszta farb schowana w pojemniczkach i w ciągu 5 min można zrobić takie czarodziejskie, nie brudzące się kartki ;)
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz